Infolinka ZDARMA: 800 888 448

po–pá (pracovní dny) 9–18 hod.

Zbývá 1 500 Kč do dopravy ZDARMA
0 Košík
   

DIGITECH BP 80

basový digitální procesor

2 750 Kč Cena s dph
AKCE doprava zdarmaPlatí u objednávek nad 1500Kč

Omlouváme se, ale tato položka aktuálně není v nabídce

EAN: 691991200823
30 dní na vrácení zboží
Záruka: 2 roky
Kalkulačka splátek
Pojištění nástroje
Více informací: 800 888 448
basový digitální procesor

Autorizovaný prodejce DIGITECH


amp modelling, výrazový
pedál, 11 efektů, automat.bubeník, plastový, vč. adaptéru
Nedávno obohatil americký výrobce řadu kytarových, potažmo baskytarových, podlahových multiefektů nižší cenové kategorie o model navazující na své předchůdce s označením RP (BP) 50. Na našem trhu se objevily tyto efekty, označené RP (BP) 80, krátce po letošním frankfurtském veletrhu a distributor je poskytl redakci k otestování. Vzhledem k mému zaměření mi byl zapůjčen k vyzkoušení basový model BP80.




Na první pohled je zřejmé, že se vývojáři Digitechu s tímto modelem moc "nenadřeli". S trochou nadsázky by se dalo říci, že vzali "střeva" z BP50 a krabici s pedálem od staršího efektu BP200 - a nový model byl na světě. Ve skutečnosti jde opravdu o BP50 s přidaným pedálem; a není to vůbec špatný nápad - vcelku vydařený předchozí model levného multiefektu jako by po možnosti ovládání některých parametrů v reálném čase pomocí pedálu přímo volal.
V principu je BP80 jednoduchým programovatelným multiefektem s integrovaným bicím automatem a ladičkou s možností kalibrace, vybavený programovatelným (i kalibrovatelným) pedálem, dvěma nožními spínači (volba presetu metodou listování) a dvousegmentovým LED displejem v bytelné krabici z tvrdého plastu (metalická povrchová úprava se snaží vzbudit kovový dojem). Má sympatické rozměry 20 x 16 x 5 cm a váží necelý kilogram. Celkové uspořádání ovládacích prvků a konektorů na zadním panelu je patrné z obrázků. Mono vstup a mono/stereo výstup jack 1/4", stereo sluchátkový výstup 1/8" jack, napájet lze šesti tužkovými bateriemi typu AA nebo (lépe) pomocí přiloženého adaptéru.
Výrobce sice tvrdí, že jde o "Modeling Bass Processor", toto tvzení je ovšem nutné brát s rezervou - pod pojmem "modeling" si totiž každý může představit něco trochu jiného. Osobně se domnívám, že pravý "modeling" je dosti náročná a složitá metoda matematického modelování analogového zařízení, například elektronkového zesilovače nebo třeba klasických Hammondek. Výsledné digitální zařízení (nebo software) pak generuje virtuální cestou zvuk víceméně identický s originálem. Dnes je takových HW i SW spousta, jsou většinou dosti drahé, ale fungují vesměs dobře. V levnějších multiefektových zařízeních je nutné brát deklarovaný "modeling" spíše jako cestu, jak pomocí algoritmů použitého procesoru napodobit zvuk či charakteristiku uvedeného zesilovače, komba nebo boxu.
S jistotou je tomu tak i v případě BP80, což ovšem nijak nesnižuje jeho použitelnost a hodnotu poměru výkon/cena. Považte, co vše za cenu těsně pod pět tisíc nabízí.

Efektová část obsahuje celkem osm modulů (plus celkovou hlasitost a volbu pro pedál), které lze všechny použít v jednom programu. V paměti přístroje pak lze uložit vedle 40 továrních dalších 40 vlastních programů. Jednotlivé moduly mají různý potenciál editace efektu v rozsahu přednastavených hodnot.
Vytvářet, modifikovat, kopírovat a následně ukládat až 40 vlastních presetů lze jednoduchým a přehledným postupem pomocí tlačítek na horním panelu. Podrobný popis postupu a možností editace i celkového ovládání je popsán v přiloženém českém manuálu, u něhož nutno ocenit vcelku kvalitní překlad.

Závěr
BP80 se zdá býti povedeným zařízením, nabízejícím ve své kategorii nadstandardní možnosti, kvalitu a počet efektů. Každému basistovi, který chce zkusit trochu experimentovat se zvukem a má omezené finanční prostředky, vřele doporučuji začít právě s tímto přístrojem. Minimálně se naučíte základy tvorby a použití efektů a možná začnete lépe a radostněji cvičit i hrát - no a "vo tom to je"!


info Digitech BP80 je basový digitální podlahový multiefekt s expression pedálem, vestavěným automatickým bubeníkem a ladičkou. Použitím 24bitového převodníku Delta Sigma je zaručena vysoká základní kvalita zvuku. Předností je zabudovaný multifunkční pedál. Cena: 4990 Kč.

plus expression pedál
vestavěný bicí automat
cena
minus kvalita a použitelnost některých efektů
pouze dvoumístný displej

Přehled možností

1.Preset Level - úroveň hlasitosti presetu - hodnota 0-99
2.Fretless/Wah - simulátor zvuku bezpražcové kytary a Wah efekt, ovládatelný pedálem - 30 typů Fretless s hodnotou úrovně 0-9, 3 typy Wah efektu. Efekt bezpražcové basy je vytvářen různou měrou snížení hodnoty Attack (náběh) a nepovažuji jej za příliš vydařený a použitelný. Wah efekty jsou naopak velmi dobré a ve spojení s pedálem uspokojí i náročnější hráče.
3.Compressor - úprava dynamické úrovně signálu. K dispozici je deset základních hodnot hraniční frekvence, pod níž je signál komprimován (50, 63, 80, 100, 160, 250, 400, 630 Hz, 1 a 1,6 kHz a Full Range), každá s hodnotou úrovně 0-9. Jeden ze základních efektů pro basovou kytaru, zde ve velmi slušné kvalitě.
4.Amp/Stompbox Modeling - v nabídce je celkem 11 napodobení různých značek zesilovačů či komb a 5 napodobení různých zkreslovacích krabiček. Každá volba má opět volitelnou hodnotu úrovně 1-9. Velmi subjektivní přístup k tomuto efektu omezuje možnost nějakého smysluplného hodnocení, je třeba vyzkoušet. Ke každému z uvedených 16 typů lze jednoduchým postupem při startu přístroje přiřadit navíc napodobení různě osazených reproboxů - od 1x 15" po 8x 10" (nelze vybírat, typ boxu je každému typu pevně přiřazen!). Tím lze optimalizovat zvuk při zapojení přímo do mixu nebo do sluchátek.
5.EQ - třípásmový ekvalizér, zde poněkud poddimenzovaný, s nejasnými dělícími frekvencemi. Každé pásmo - Bass, Mid, Treble - s hodnotami 1-9 (schéma jako na potenciometru, tedy 5 = nulová korekce). Asi jeden z nejvyužívanějších a nejpotřebnějších efektů obecně, tedy i zde.

6. Noise Gate - šumová brána. Tento modul obsahuje dva efekty - Silencer, tedy klasickou bránu šumu (hodnotou 1-9 se volí hodnota prahu brány), a AutoSwell, automatická simulace náběhu hlasitosti (hodnotou 1-9 se vybírá attack time, čili spouštěcí doba náběhu). Šumová brána je při citlivém nastavení velmi užitečný efekt, omezující na minimum nežádoucí zvuky a ruchy, vznikající při hře. U funkce AutoSwell lze očekávat jen minimální, občasné využití.
7.Chorus/Mod - sada modulačních efektů. Většina z nich je, myslím, dostatečně "profláknutá", tak jen schematicky - Chorus, Flanger, Phaser, Vibrato, Synthtalk, Octavider, Envelope Filter, Detune, Pitch Shifter a Whammy. Všechny efekty nabízejí vždy nastavení typu 1-9, u efektu Whammy se používá pedál. Vybrat lze vždy jen jeden efekt z tohoto modulu, nelze tedy kombinovat například chorus s oktáverem! Kvalita efektů je na slušné úrovni odpovídající kategorii přístroje (s výjimkou efektu Synthtalk, který považuji za nevydařený a nepoužitelný), u oktáveru je přiřazována jedna oktáva dolů (opět si dovolím pozastavit se nad využitelností oktávy dolů a nad tvrdošíjností, s níž je u všech basových efektů podobného typu nabízena, ačkoliv nesporně logičtější a využitelnější oktáva nahoru je zcela opomíjena!).
8.Delay - na výběr jsou tři typy delaye (Mono, Analog a Ping Pong), každý má 9 společných variací hodnoty feedback a úrovně, druhý parametr nastavuje délku zpoždění v rozmezí hodnot 1-99 (10 ms-2 s). Při použití pedálu v konfiguraci Delay lze plným sešlápnutím nastavit funkci Infinite Repeat, tedy nekonečné smyčky délky 2 sekund.
9.Reverb - celkem 6 typů reverbu (Room, Hall, Plate, Church, Arena, Spring), každý s hodnotou úrovně 1-9. Hodně slušná kvalita a tím i použitelnost.

10.Expression Pedal - u vybraných efektů lze volitelně některý z parametrů ovládat v reálném čase pedálem, u něhož je navíc možná kalibrace minimální a maximální hodnoty. Při pečlivém nastavení lze prací s pedálem "vyždímat" z přístroje opravdu maximum a leckdy s příjemně překvapivými výsledky. Prostě - za pedál má BP80 jedničku s hvězdičkou!
11.Drum Machine - funkce automatických bicích paternů je určena pro cvičení, a z tohoto pohledu nabízí víc než dostatečnou paletu 30 různých rytmů (+ 1x metronom) většinou dvoutaktového schématu s možností nastavení tempa (1-99) a hlasitosti (1-99). Velmi užitečná záležitost k procvičování tempa, nácviku doprovodných figur a sól, eventuálně při realizaci vlastních nápadů. Za tuhle vcelku jednoduchou vychytávku dávám druhou jedničku.
12.Automatická ladička - stiskem a přidržením obou nožních spínačů zároveň se aktivuje režim ladičky, v němž je (zcela logicky) odpojen výstup. K optické orientaci slouží systém třinácti LED diod (zelená středová signalizuje správné ladění), referenční ladění je standardně A (440 Hz), je možné jej změnit na A=A , A=G nebo A=G . Nastavení se zachovává i po vypnutí (!). Pro rychlé doladění při vystoupeních naprosto vyhovující.
Samozřejmě je k dispozici i režim Bypass, aktivovaný krátkým sešlápnutím obou nožních spínačů.


Psáno pro: časopis Muzikus 2004/06

Autor: Aleš Králík

Možnosti doručení po ČR | Více informací o doručení zde
AKCE Léto 2025 - doprava zdarma u objednávek nad 1500Kč
Osobní odběr (prodejna Ostrava - Poruba)ZDARMA
Zboží si můžete bezplatně vyzvednout na prodejně Muzikant.cz v Ostravě-Porubě
Obchod poblížDopravné a balné 60 Kč + Platba na dobírku 30Kč
Výdejní místo Zásilkovna.czDopravné a balné 150 Kč + Platba na dobírku 30Kč
Česká pošta (Balík do ruky)Dopravné a balné 90 Kč + Platba na dobírku 30Kč
GLS KurýrDopravné a balné 85 Kč + Platba na dobírku 20Kč
Výdejní místo Balíkovna.czDopravné a balné 60 Kč + Platba na dobírku 30Kč

Zboží můžete zaplatit :

Prodejna Ostrava-Poruba zavřena
Dnes: 9:00-18:00
Skrýt